accessAtlanta

City & State or ZIP Tonight, this weekend, May 5th...
City & State or ZIP
City & State or ZIP Tonight, this weekend, May 5th...
City & State or ZIP

Dating: Do we still need the chase?

You can predict how some conversations about love and sex will unfold among a group of men and women. Not unlike the discussions we have on the Misadventures in Atlanta blog, you realize how differently men and women think.

I think that seeing different perspectives can be quite enlightening though! Some of the best revelations I’ve had about men have come from talking to men about men.

I remember a group of us were having dinner to celebrate one of our friend’s birthday. That evening turned into what we called The Great Chase Debate of 2010 because we ended up having a heated debate about chasing and pursuing someone you are interested in. I was surprised to hear the women say men in Atlanta don’t pursue them.

A few of the men admitted that they really don’t “chase” women all that much. One of the guys even said that a lot of women in Atlanta make it super easy for them em> not to chase.

Interestingly enough, the argument got most heated when we debated whether “modern day” dating scene even had a need for pursuing a chase. How often do you see men persistent about getting a woman to go out with them?

Do women still want to play hard to get? Are men interested in chasing and pursuing women?

What do you guys think? Has the way men pursue women changed all that much?

By Wise Diva, Misadventures in Atlanta Blog

452 comments Add your comment

Purple Rain

January 3rd, 2011
2:36 pm

Amazon, what do you “sling back” with? kimmie is engaged now so what are you slinging I am available bloggily. LOL

kimmie

January 3rd, 2011
2:36 pm

Celisea – I agree Raqi’s posts are pretty outstanding!

AmazonRed™ - beat up her alarm clock

January 3rd, 2011
2:37 pm

2Can – That’s just truth tho.

I feel bad. Not bad enough to stop tho. :lol:

Purple Rain

January 3rd, 2011
2:37 pm

Angie…I don’t like her

i'm swiss™

January 3rd, 2011
2:37 pm

“Yeah, I learned cuz some guy was on his way to paradise :lol: and said he needed a machete.”

Ahhhh… So that’s where your moniker comes from… I never knew you were a ginger kid, ARed :lol:

Celisea

January 3rd, 2011
2:37 pm

….and how did I Am beat out Angie for “huh” and clueless?

AmazonRed™ - beat up her alarm clock

January 3rd, 2011
2:39 pm

Angie…I don’t like her

I don’t blame you. Cuz she tried to flex her blog muscle on you for no good reason. She does weird stuff like that tho. :lol:

Leggs

January 3rd, 2011
2:39 pm

“I long suspected some of y’all pick on me just to see what I’d sling back with!!!!”

Not! I think some hope others will pick on you so they can read your comebacks without the stingers directed at them.

Purple Rain

January 3rd, 2011
2:39 pm

Blogger Purple is most likely to have sex with: “Celisea”

Accept this trophy Celisea and stop walking away from me

AmazonRed™ - beat up her alarm clock

January 3rd, 2011
2:39 pm

….and how did I Am beat out Angie for “huh” and clueless?

We didn’t rock the vote. ;)

SexyCool

January 3rd, 2011
2:39 pm

Easily. It is based on exposure. Angie isn’t on that often.

Leggs

January 3rd, 2011
2:40 pm

BTW, Raqi was voted, but kimmie beat her out by one vote.

Purple Rain

January 3rd, 2011
2:40 pm

Amazon, yes and she used the “n” word about 15 times while doing it.

2CPTG©--"that dude from da innanet"

January 3rd, 2011
2:40 pm

and A Red you’re right, I know I like to get you riled up….just because…

what’s your line, “boy bye!”…..that sh yt always have me crackin up….

Celisea

January 3rd, 2011
2:40 pm

Hey Purple – You been knocking folks off already today…I respectfully decline…I don’t like sharing. We’re still on though for year 2038 :)

Leggs

January 3rd, 2011
2:42 pm

It is absolutely comical that all these comments from some folk who didn’t even vote…gotta love America!

Purple Rain

January 3rd, 2011
2:42 pm

You know what is funny to me about Raqi, when she gets hot and bothered starts posting the catches herself and leaves for the day…LOL

AmazonRed™ - beat up her alarm clock

January 3rd, 2011
2:42 pm

Amazon, yes and she used the “n” word about 15 times while doing it.

*smh*

kimmie

January 3rd, 2011
2:43 pm

We didn’t rock the vote.

I did not rock the vote. Sorry. :(

Purple Rain

January 3rd, 2011
2:43 pm

Celisea, who did I knock off? It wasn’t me. LOL

Amazon, want a trophy? LOL

2CPTG©--"that dude from da innanet"

January 3rd, 2011
2:43 pm

“We’re still on though for year 2038″

that is, if your current husband is dead…..damn, woman!

Celisea

January 3rd, 2011
2:44 pm

PR – Amazon, want a trophy? LOL

See, I’m bout to give my date to another…

2Can – We’re still married?

AmazonRed™ - beat up her alarm clock

January 3rd, 2011
2:45 pm

It is absolutely comical that all these comments from some folk who didn’t even vote…gotta love America!

:lol: It’s your fault! You picked the worst week! :lol:

Purple Rain

January 3rd, 2011
2:45 pm

Okay I have a question. Is it weird to be looked in the eye while kissing? Ever kissed opened your eyes and she is staring dead at you? That is weird to me. LOL

SlimNumeroUno

January 3rd, 2011
2:45 pm

‘I do not want a pubic dental floss at the end of my solo! Do re mi fa so la ti doooooo (now sucking my teeth because something’s in it)’

BMW – or that one straggler hair that loves to hang out at the very BACK of your dayum tongue having you hack and drive heave for about 10 minutes until you can cough it up. LOL!

‘Section 206.19 clearly states that if you ever wake up to find a chic hovering over your wang with scissors, you may legally kill that b!tch & claim self defense’

swiss – I think i just need to skip over your posts for a few minutes until I get myself together. That law code must’ve been instated after the Bobbit case.

Judge: Defendent, what do you have to say about this tragic choking?

Defendent: Your honor, with all due respect sir, I woke up to my gf next to my d…(cough cough) I mean my private area holding a pair of left-handed scissors.

Judge – Oh really? So this manscaping event was not consentual?

D: No sir, that’s what I tried to tell the officers sir.

Judge: Baliff, set this man free. Case dismissed due to Section 206.19 of Rights to Choke S.O

:lol:

2CPTG©--"that dude from da innanet"

January 3rd, 2011
2:46 pm

and as far as the longevity award goes…..’less Sexy gets banned, murked or some other catastrophe, she oughta be a shoo in……forever!

In fact, I propose we get a plaque with her name on it…hell, she’s been here even longer than Diva!

Purple Rain

January 3rd, 2011
2:46 pm

Celisea, I sat here while you pushed me off last week and ran with Proposition “2CPTG” Joe. LOL

Slim is no longer tight, so I am just here with my fleshlight now.

SexyCool

January 3rd, 2011
2:48 pm

Toucan – send money instead. (lol)

Celisea

January 3rd, 2011
2:48 pm

PR – Celisea, I sat here while you pushed me off last week and ran with Proposition “2CPTG” Joe. LOL

I felt neglected…..you was out plowing (snow that is) while I was all here alone.

Purple Rain

January 3rd, 2011
2:48 pm

Slim, there is a sure fire way for a woman to clear that straggler hair from the back of her tongue/throat. Just stay doing what she is doing and it will be able to washed down, if she is doing what she is doing correctly.

Celisea

January 3rd, 2011
2:48 pm

Yep Sexy for longevity and Creativity

Purple Rain

January 3rd, 2011
2:49 pm

Celisea, I was out trying to make an honest living for us and you just let someone is put his cream in my sugar. It’s okay though, I have some gasoline and matches. LOL

SlimNumeroUno

January 3rd, 2011
2:50 pm

‘I think Slim has the best comebacks cuz she’s so funny you are laughing too hard to think of anything in response.’

Aww Ared….preciate the big up ;-)

Celisea

January 3rd, 2011
2:50 pm

PR – It’s okay though, I have some gasoline and matches.

You got me clutching my pearls man!!!

Leggs

January 3rd, 2011
2:51 pm

Purple Rain

January 3rd, 2011
2:51 pm

Slim does not count for best comeback. She rolls with the jokes and fires back just like she is a dude. Definitely would be fun to hang out and party with her!

AmazonRed™ - beat up her alarm clock

January 3rd, 2011
2:51 pm

Slim seriously, I think I’m gonna have bladder problems soon from laughing so hard…

SlimNumeroUno

January 3rd, 2011
2:52 pm

‘Slim is no longer tight, so I am just here with my fleshlight now’

Purple Pecker – Don’t make me knock you upside your head with my kegel balls!!! :mad:

‘Just stay doing what she is doing and it will be able to washed down’

Um…errrr…ahhhh…. :shock:

AmazonRed™ - beat up her alarm clock

January 3rd, 2011
2:52 pm

I can NOT believe I didn’t win “friendliest!!!!”

2CPTG©--"that dude from da innanet"

January 3rd, 2011
2:52 pm

“Definitely would be fun to hang out and party with her!”

however, the CT is strictly off-limits!

Purple Rain

January 3rd, 2011
2:53 pm

Celisea, you did not read the fine print huh?

Build her a fire she will be warm for a little, set her on fire she will be warm for life…and baby I told you I will always keep you warm.

Leggs

January 3rd, 2011
2:53 pm

I can definitely dispute some of my nominations, but I ain’t!

Purple Rain

January 3rd, 2011
2:54 pm

2CPTG, you probably would have to use the “jaws of life” to open up her CT

Leggs

January 3rd, 2011
2:54 pm

Purple Rain

January 3rd, 2011
2:54 pm

Amazon, I am trying to give you a trophy.

Celisea

January 3rd, 2011
2:55 pm

PR – When you mention gasoline and matches I don’t the warm fuzzies nor this…Build her a fire she will be warm for a little, set her on fire she will be warm for life…and baby I told you I will always keep you warm.

Yeah, I’m slow today…I missed all of that. Is that some sort of saying or did you make up :| Maybe there should be a brain freeze category

Leggs

January 3rd, 2011
2:55 pm

All that laughing is for PR’s 2:53 post.

AmazonRed™ - beat up her alarm clock

January 3rd, 2011
2:55 pm

Amazon, I am trying to give you a trophy

:shock:

Purple Rain

January 3rd, 2011
2:56 pm

Celisea, baby you know the consequences…I will give you a pass this time…now bring yourself back home. LOL

Celisea

January 3rd, 2011
2:56 pm

You got it…love :)